Kort gezegd: we lossen technische calamiteiten in uw woning op. Ongeacht of het nu voor rekening is van huurder of verhuurder, we lossen het op. Veel voorkomende technische calamiteiten zijn bijvoorbeeld verstoppingen, elektrische storingen, lekkages, storingen in het centrale verwarmingssysteem.
Meer weten over technisch beheer van vastgoed? U leest er alles over op Smart Letting technisch beheer vastgoed.
Huurder of verhuurder meldt een issue bij ons. Wij reageren dezelfde dag nog. Ten eerste gaan we onze monteurs vragen een inschatting te maken van de herstelkosten. Deze leggen we u voor ter goedkeuring. Tegelijkertijd beoordeelt onze vastgoedjurist of kosten voor huurder of verhuurder zijn. We streven ernaar binnen 48 uur een monteur ter plaatse te hebben om de calamiteit op te lossen. Na afronding van de werkzaamheden krijgt u van ons een terugkoppeling.
Uitbesteden van technisch beheer varieert van gemak tot een essentiële stap om rendement te kunnen behalen. In welke categorie u valt hangt af van uw portefeuille. Waar het voor één woning vaak draait om tijd en minder stress, is het vanaf 2 woningen om fiscale redenen noodzakelijk, als u uw rendement wilt behouden.
Het beleggen in woningen is vermoedelijk niet uw enige bron van inkomsten. Ander werk werk vraagt de nodige tijd van u. Dan is het niet altijd even makkelijk om dit te combineren met technische problemen in uw verhuurwoning die niet kunnen wachten. Om deze reden kiezen veel van onze klanten met 1 woning voor het uitbesteden van technisch beheer van hun vastgoed.
Het hebben van vastgoedportefeuilles kan zowel in box 1 als box 3 belast worden. In box 3 worden huurinkomsten niet belast; het zijn inkomsten uit sparen en beleggen. Voor de fiscus is het cruciaal dat u geen dagtaak heeft uit de verhuur van woningen, dan is het immers inkomen uit werk en dat is belast in box 1. Dat kan grote gevolgen hebben. Om deze reden besteden beleggers met middelgrote portefeuilles beheer uit. Dit bewijst nog eens extra dat beheer werkzaamheden niet door henzelf worden uitgevoerd maar zijn uitbesteed.
Vermoedelijk heeft u al uw methodes om uw portefeuille te beheren. U kijkt rond omdat u ontevreden bent over de huidige partner, geconfronteerd wordt met uitval van vaste medewerkers of doordat de kosten simpelweg te hoog worden. Het zijn veel voorkomende aanleidingen om met ons in gesprek te gaan. We analyseren uw situatie en komen met een passend voorstel op maat.
Met name voor beleggers met meerdere woningen kan het onoverzichtelijk zijn of alle huren op tijd betaald zijn. Liever zou u één totaalbedrag ontvangen.
Ook is het best complex om exact de juiste stappen te bewandelen op het moment dat een huurder niet betaald. Aan welke juridische regels dient u zich te houden en welke rechtsmiddelen heeft u? Dit is wat Smart Letting voor u doet als u financieel beheer bij ons uitbesteedt.
U ontvangt al uw huurbetalingen maandelijks als één bedrag.
Er worden geen inhoudingen gedaan op uw huurinkomsten. Onze vastgoedjurist acteert direct als een huurder niet betaalt en u wordt hiervan in kennis gesteld. Wij nemen het incassotraject van u over en zorgen dat u daar geen omkijken naar heeft.
Smartletting biedt huurwoning inspecties aan voor verhuurders. Met een inspectie van uw huurwoning(en) maken we de kans dat er dingen in uw woning of bedrijfspand gebeuren die tot schade leiden zo klein mogelijk. We richten ons op het identificeren van veiligheidsrisico’s zoals achterstallig onderhoud aan elektrische installaties, cv-systemen, het opsporen van gebreken en het detecteren van illegale activiteiten.
Deze controles voorkomen nare situaties op gebied van veiligheid en financiële schade. Door regelmatige inspecties kunnen we voorkomen dat er grote financiële schade ontstaat.
Als u interesse heeft om het beheer van uw huurwoning of portefeuille uit te besteden of heeft u nog vragen hierover, neem dan contact met ons op. We helpen u graag!
Tel: +31(0)346 - 83 19 45
Mail: info@smartletting.nl